Recenze herní konzole Nintendo Switch Lite

Displej: 5,5" 1280 x 720 px
Úložiště: 32 GB + microSD
Výdrž baterie: 3 - 7 hodin
Kapacita baterie: 3570 mAh
Rozměry: 208 x 91 x 14 mm
Hmotnost konzole: 277 g

Konzole pro hráče na cestách Nintendo Switch Lite zaujme s velmi bohatou nabídkou herních titulů včetně rozsáhlé knihovny exkluzivních AAA her, které si na jiné herní platformě nezahrajete. Výkonný herní handheld...

• dostatek ovládacích prvků
  • kvalitní 5,5" displej na hraní
  • rozměry a celková hmotnost
  • rozumná výdrž akumulátoru

• nepřipojíte bezdrátové audio
  • neposkytuje vibrační odezvu
  • konzole nemá televizní výstup
  • automatická regulace jasu
  • oproti Switch má menší LCD

Nintendo Switch Lite je cenově dostupná kapesní konzole na cesty, která přímo vychází z plnohodnotného modelu Nintendo Switch. Na tomto atraktivním handheldu si zahrajete stejný typ her jako na původní herní konzoli Switch, ovšem samotné zařízení už neumožňuje připojení k velké obrazovce moderní televize. Oblíbené herní tituly si tak doma nebo kdekoliv na cestách zahrajte pouze v handheldovém režimu na vestavěném 5,5 palcovém displeji s HD rozlišením 1280 x 720 pixelů (267 ppi). Při hraní her na přenosné konzoli do ruky Switch Lite si spolehlivě vystačíte se zabudovanými tlačítky i analogovými páčkami. Hraní na cestách umožňuje vestavěný akumulátor s možností bezproblémového používání po cca 3 - 7 hodin (v závislosti na vybraném herním titulu a jeho náročnosti na HW výkon). Podrobné informace o handheldu Nintendo Switch Lite zjistíte po přečtení celé recenze...

Proč vybrat herní konzoli Nintendo Switch Lite

Odlehčený model Nintendo Switch Lite o rozměru 208 x 91 x 14 mm s hmotností 277 gramů využívá pevné plastové materiály s velmi dobrým dílenským zpracováním, kde se rozhodně nic neprohýbá ani nevrže. Oproti staršímu modelu nabízí kapesní konzole kompaktnější rozměry s povedenou ergonomií, kde snadno dosáhnete na všechny ovládací prvky také v případě menších rukou. Dominantním prvkem herního systému je rozhodně dotykový HD displej s úhlopříčkou 5,5 palců, který doprovází menší rámeček v barvě handheldu. Počítat můžete s povedenými pozorovacími úhly, dostatečným jasem, rychlou odezvou, ale i dobrým barevným podáním. Mezi nedostatky LCD pak patří chybějící automatická regulace jasu, která by zejména při hraní venku výrazně zlepšila podmínky pro hraní (nicméně tak jako u předchůdce, na hraní v přímém slunečním světle raději hned zapomeňte). Samotné tělo herní konzole do ruky je v současné době dostupné v několika líbivých barevných variacích (šedá, žlutá, tyrkysová, modrá a korálová barva).

Recenze herní konzole do ruky Nintendo Switch LiteNajít nejnižší cenu

Pro pohodlné hraní na cestách máte v případě přenosné konzole Nintendo Switch Lite k dispozici dostatek ovládacích prvků s poměrně tradičním rozložením. Hned vedle dotykové obrazovky mezi ně patří dva analogové joysticky s dostatečně jemným stiskem, které dále doplňuje směrový ovladač (D-Pad) a řada akčních tlačítek. Na vrchní a zadní straně herního handheldu najdete klasické bumpery i triggery usnadňující ovládání některých her. Mimo herní ovladače máte také k dispozici samostatné tlačítko pro uspání či vypnutí herní konzole, které doplňují samostatná tlačítka pro ovládání hlasitosti nebo ke vstupu do menu. Handheld ovšem nepodporuje pohybové ovládání a tedy i některé typy her, které jej aktivně využívají. K Nintendu Switch Lite sice lze dokoupit bezdrátové a pohybové ovladače Joy-Con, ale vzhledem k naprostému minimu takových herních titulů to zpravidla nemá větší význam.

Handheld Nintendo Switch Lite nemůže samozřejmě po hardwarové stránce plně konkurovat nejnovějšímu Xboxu nebo PlayStationu, ovšem dostupný HW výkon bohatě postačuje pro hraní nejnovějších AAA her na zabudovaném HD displeji a to kdekoliv na cestách. Herní konzoli pohání modifikovaný čipset Nvidia Tegra X1+ (ARM 4 Cortex-A57 s GPU 256 Maxwell CUDA), který doplňují 4 GB paměti typu LPDDR4 a interní 32 GB eMMC úložiště s možností dalšího rozšíření přes microSDHC kartu. Zvuk zajišťují stereo reproduktory, ale využít můžete i klasická sluchátka díky přítomnosti klasického 3,5 mm stereo jacku. Komunikaci pak umožňuje bezdrátová technologie WiFi, Bluetooth 4.1 a NFC. Elektrickou energii herní konzoli do ruky poskytuje vestavěný akumulátor s kapacitou 3570 mAh, kde zcela vybitou lithium-iontovou baterii dobijete za necelé 3 hodiny přes rozhraní typu USB-C dodávaným síťovým napáječem (v nouzovém případě můžete také použít i běžnou powerbanku).

Technické parametry handheldu Nintendo Switch Lite

Recenze přenosné herní konzole Nintendo Switch LiteNajít nejnižší cenu

Po zapnutí kapesní konzole Nintendo Switch Lite vás přivítá svižné i dostatečně přehledné rozhraní Nintendo Switch System Software, kde získáte okamžitý přehled o novinkách a zároveň i rychlý přístup do herní knihovny. Herní konzoli do ruky může sdílet více členů domácnosti, kterým v systému vytvoříte vlastní herní profil. Samotné hry jsou dostupné na speciálních herních kartách (Nintendo Switch Game Card), které snadno zakoupíte v běžném kamenném obchodě, specializovaném e-shopu či bazaru. Zároveň jsou ovšem dostupné ke stažení v digitální distribuci přes eShop Nintenda, kde se pak hry ukládají do interní či rozšířené paměti (v podobě microSDHC karty).

Nejlepší hry na herní konzoli Nintendo Switch Lite

Hry pro herní konzoli Nintendo Switch Lite si zahrajete v singleplayeru i multiplayeru a vedle titulů známých z jiných herních platforem včetně PC, zde zároveň najdete také i celou řadu jedinečných a exkluzivních her, které si na konkurenčních herních systémech rozhodně nezahrajete. Mezi nejzajímavější a nejvyhledávanější hry pro přenosnou herní konzoli do tuky Nintendo Switch Lite patří Hollow Knight, Minecraft, Donkey Kong Country, Owlboy, Legend of Zelda Link's Awakening, Octopath Traveler, Super Smash Bros Ultimate, Pokemon Shield, The Witcher, Super Mario Maker, The Legend of Zelda Breath of the Wild, Fortnite, Mario Kart 8 Deluxe, Animal Crossing New Horizons, Metro Redux, Metroid Dread, Super Mario Odyssey, GTA Trilogy, Bioshock Collection a mnohé další oblíbené hry, u kterých se spolehlivě zabavíte.

Než se rozhodnete pro handheld Nintendo Switch Lite zkontrolujte hodnocení

• knihovna kvalitních a exkluzivních her, které si na jiném zařízení nezahrajete
  • nabídka multiplatformních herních titulů známých z jiných herních platforem
  • kvalitní 5,5" displej s HD rozlišením a rychlou odezvou pro pohodlné hraní
  • dostatek ovládacích prvků, které umožňují snadné, ale i pohodlné hraní her
  • kompaktní rozměry, ale i rozumná hmotnost pro hraní kdekoliv na cestách
  • kvalitně zpracovaná herní konzole na doma i na cesty s pevnou konstrukcí
  • vestavěný akumulátor na 3 - 7 hodin hraní s možností dobíjení přes USB-C
  • zcela stejný hardwarový výkon jako u starší herní konzole Nintendo Switch

• konzole do ruky Nintendo Switch Lite nemá při hraní her vibrační odezvu
  • malé množství pohybových her nefunguje a je nekompatibilní s VR Labo
  • herní konzole nepodporuje multimediální funkce nebo webový prohlížeč
  • nemůžete hrát na velké obrazovce TV, tak jako je tomu u Nintendo Switch
  • oproti původnímu Nintendo Switch má tento handheld fyzicky menší LCD
  • jinak povedené a rychlé prostředí herního systému nemá českou lokalizaci
  • pro pohodlné hraní venku handheld nenabízí automatickou regulaci jasu
  • i přes podporu Bluetooth 4 nelze ke konzoli připojit bezdrátová sluchátka
  • ke hraní online multiplayerových her s přáteli potřebujete placenou službu

U herní konzole Nintendo Switch Lite lze využívat placenou službu Nintendo Switch Online, kde vedle podpory online hraní multiplayerových her s přáteli získáte i možnost zálohování herních pozic do vzdáleného cloudového úložiště, a to včetně některých dalších exkluzivních výhod pro předplatitele. V rámci služby Nintendo Switch Online můžete i zároveň počítat s přístupem do knihovny léty ověřených her ze starých herních systémů NES, Super NES, Nintendo 64 a Sega Mega Drive (Virtual Console Games), kde si užijete i původní herní tituly z 80. nebo 90. let (Legend of Zelda, Donkey Kong Country, Super Ghouls 'n Ghosts, Star Fox 2, Super Mario World, Super Metroid, ale také celou řadu dalších osvědčených videoher).

Aktuální cenu a dostupnost herní konzole najdete v odkazech na oblíbené e-shopy, nebo cenovém porovnávači, kde si ověříte osobní zkušenosti i recenze uživatelů, kteří si po pečlivém výběru tuto herní konzoli na hraní her v nedávné době koupili.

• Nintendo Switch Lite porovnejte nejnižší ceny a recenze na Heureka.cz
  • Nintendo Switch Lite ověřte aktuální dostupnost v e-shopu Alza.cz
  • Nintendo Switch Lite objednejte si ve spolehlivém obchodě Smarty.cz

Konzole pro hráče na cestách Nintendo Switch Lite zaujme bohatou nabídkou herních titulů včetně rozsáhlé knihovny exkluzivních AAA her, které si na jiné herní platformě nezahrajete. Výkonný herní handheld usnadňuje hraní na jakémkoli místě a snadno jej vezmete sebou na prodloužený víkend na chalupu nebo konzoli využijete při cestě za dovolenou, kde si pak jednoduše užijete bohatou porci herní zábavy. Díky dostatečně kvalitnímu displeji ve spojení se zabudovanými herními ovladači si spolehlivě vychutnáte jakoukoli dostupnou hru z velmi rozmanité nabídky mnoha oblíbených herních žánrů jako např. akční, střílečky, RPG, závodní, plošinovky, adventury, sportovní... S vestavěnou nabíjecí baterií se navíc můžete jednoduše odpojit a vzdálit od nabíječky až na relativně dostatečných 7 hodin hraní. Přenosná herní konzole vás nijak nesvazuje a nemusíte hrát pouze před obrazovkou TV či monitoru, ale zcela kdekoliv, kde máte právě náladu pokračovat ve hraní svého oblíbeného herního titulu.

Porovnejte oblíbené herní konzole do ruky

Jednoduše srovnejte Nintendo Switch Lite s dalšími přenosnými herními konzolemi

Handheld Nintendo Switch Lite