Recenze herní konzole Super Nintendo Entertainment System

Rozlišení: maximálně SD 240p
Úložiště: herní SNES cartridge
Hry: herní cartridge až 48 MB
Ovládání: 2x drátový gamepad
Internet: bez online připojení
Výrobce: 1992 - 1998 Nintendo

S herní konzolí Super Nintendo Entertainment System (SNES) si užijete bohatou herní knihovnu s velmi pokročilou grafikou, vyšší barevnou paletou a špičkovým stereo zvukem, která díky svým vynikajícím technologickým schopnostem výrazně...

• povedený herní ovladač
  • kvalitní a povedené hry
  • rozšířující CPU Super FX
  • rychlé načítání videoher

• regionální omezení u her
  • omezená kapacita cartridgí
  • výrazně dražší novější hry
  • spíše menší herní knihovna
  • nespolehlivost u cartridgí

Super Nintendo Entertainment System (zkráceně SNES) je přímý nástupce celosvětově velmi úspěšného domácího systému NES, který se doposud řadí mezi nejprodávanější videoherní konzole. Výrazně vylepšený SNES přináší především pokročilejší grafickou stránku videoher, kvalitnější zvukový výstup a je připraven plně konkurovat moderní konzoli SEGA Mega Drive (Genesis) s povedenou hrou Sonic the Hedgehog. Konzole Super Nintendo Entertainment System je dokonce připravena na budoucí hardwarové vylepšení za pomoci speciálního čipu SuperFX, který může být integrován do vybraných herních cartridgích společně se hrou. Více informací o nové stolní konzoli Nintendo SNES zjistíte po přečtení celé recenze...

Proč vybrat herní konzoli Super Nintendo

I přes celou řadu vylepšení je nová herní konzole Super Nintendo Entertainment System o něco menší než původní model NES. Díky její konstrukci o velikosti 203 x 254 x 68 mm nebudete mít problém při umístění videoherní konzole v blízkosti televizoru. Na vrchní straně naleznete trojici spínačů určených pro zapnutí konzole, vyjmutí cartridge a rychlý reset herního systému, které doplňují i vyklápěcí dvířka určená pro založení cartridge s vybranou videohrou. Na přední straně herního zařízení nepřehlédnete dvoji konektorů pro vylepšené herní ovladače. Stolní konzoli SNES jednoduše připojíte k TV skrze RCA kompositní rozhraní nebo klasický RF anténní výstup, které jsou dostupné v zadní části herního zařízení.

Recenze herní konzole na TV Super Nintendo Entertainment SystemNajít nejnižší cenu

Domácí videoherní konzole Super Nintendo Entertainment System (Super NES) se dodává společně s drátovým herním ovladačem, se kterým budete jednoduše ovládat všechny SNES videohry. Dostupný gamepad má oproti staršímu modelu na pohled nejen ergonomičtější tvar, ale i větší počet ovládacích tlačítek. Při hraní zábavných her budete opět levou rukou ovládat směrový kříž (D-Pad), pravou rukou budete využívat čtveřici akčních tlačítek ABXY a nově můžete zároveň počítat se zcela novými zadními tlačítky pro ukazováčky. Vylepšený drátový SNES controller pak samozřejmě obsahuje dvojici doplňkových spínačů s označením Select a Start, které zpravidla slouží ke spuštění, pozastavení nebo pro základní nastavení právě hrané hry.

Technické parametry herní konzole Nintendo SNES

Recenze herní konzole k televizi Super Nintendo Entertainment SystemNajít nejnižší cenu

Herní konzole Nintendo SNES po hardwarové stránce využívá 16bitový CPU Ricoh 5A22 s maximálním taktem 3,58 MHz, který doplňují samostatné video a audio koprocesory včetně grafického procesoru SNES PPU s vlastními 64 KB video paměti SRAM. Jednotlivé hry dále využívají pracovní paměť RAM o velikosti 128 KB. Během hraní zároveň oceníte i špičkový audio čip z dílny Sony zajišťující kvalitní stereo ozvučení včetně mnoha různých efektů. Jako ROM paměť slouží samotné herní cartridge, kterou mohou mít kapacitu 48 MB. K ukládání rozehraných herních pozic se využívá paměť SRAM vestavěná přímo v herní cartridgi, kterou udržuje zabudovaná baterie.

Než se rozhodnete pro Nintendo SNES zkontrolujte hodnocení

• dostatečný HW výkon pro plynulé hraní zábavných 2D videoher
  • špičkové 2D videohry včetně rozšíření SuperFX pro 3D grafiku
  • kvalitní herní ovladač vybavený celou řadou ovládacích tlačítek
  • řada fantastických herních titulů nabízející inovativní hratelnost
  • nabídka exkluzivních her, které si na jiné platformě nezahrajete
  • pro herní konzoli je k dispozici i další dodatečné příslušenství
  • bleskové načítání her a herních pozic bez zbytečného zdržování

• při častém vkládání a vyjímání cartridgí dochází k opotřebovávání
  • omezená kapacita cartridgí zejména oproti konkurenční Sega CD
  • při zapojování druhého herního ovladače musíte konektor otočit
  • výrazně drahé videohry (především novinky), včetně příslušenství
  • speciální grafický akcelerátor SuperFX využívá pouze 8 videoher
  • regionální omezení, kdy EU konzole nespustí hry z jiných regionů
  • oproti konkurenčním konzolím má výrazně menší herní knihovnu

Dostupné videohry pro domácí herní systém Super Nintendo Entertainment System najdete na jednotlivých herních cartridgích, které se zasunují z vrchu do konzole. K dispozici máte řadu zajímavých videoher známých z jiných herních systémů, ale zároveň také množství jedinečných a exkluzivních SNES herních titulů. Mezi nejlepší a nejzajímavější SNES hry se řadí The Legend of Zelda: A Link to the Past, Super Metroid, Final Fantasy VI, Chrono Trigger, Super Mario World, Street Fighter II Turbo, Star Fox, Secret of Mana, Mega Man X, Donkey Kong Country 2: Diddy's Kong Quest, F-Zero, Super Castlevania IV, Contra III: The Alien Wars, Mortal Kombat II, The Lost Vikings, Metal Warriors, Sim City, Earthworm Jim 2, Demon's Crest, Gradius III, Super Bomberman, Super Ghouls'n Ghosts, Axelay, Alien 3, Super Mario Kart, Fatal Fury 2, Aladdin, R-Type III: The Third Lightning, Out of this World, Blackthorne, Flashback: The Quest for Identity, Super Turrican 2 a mnohé další velmi zábavné Nintendo SNES hry.

Nejlepší hry na herní konzoli Super Nintendo Entertainment System

Vedle klasického singleplayeru si maximální herní zábavu s touto videoherní konzolí užijete i během hraní ve dvou hráčích v lokálním multiplayeru, kdy u jedné televizní obrazovky využijete osvědčené kooperativní či kompetitivní hraní. Ke hraní potřebujete pouze druhý herní ovladač, stejně naladěného kamaráda a oblíbenou videohru s podporou pro hraní dvou hráčů, se kterou posunete herní zážitek na mnohem vyšší úroveň.

• Nintendo SNES porovnejte nejnižší ceny a recenze na Heureka.cz
  • Nintendo SNES ověřte aktuální dostupnost v e-shopu Alza.cz
  • Nintendo SNES vyberte starší herní zařízení v bazaru Aukro.cz

S novou herní konzolí Super Nintendo Entertainment System si užijete bohatou herní knihovnu s pokročilou grafikou, vyšší barevnou paletou a špičkovým ozvučením. Díky svým vynikajícím technologickým schopnostem videoherní systém SNES nastavil vysokou laťku konkurenčním domácím konzolím, které v mnoha oblastech převyšuje. Už tak bohaté možnosti herního systému můžete navíc také vylepšit speciálním grafickým akcelerátorem SuperFX na frekvenci 21 MHz, který obsahují vybrané tituly přímo v herní cartridgi (Star Fox, Doom, Yoshi's Island, Dirt Trax FX...), u kterých se můžete těšit na pokročilou 2D grafiku nebo schopnost vykreslovat i složitější 3D polygony.

Jednoduše srovnejte Super Nintendo Entertainment System s dalšími herními konzolemi

Herní konzole Super Nintendo Entertainment System

Nintendo Super NES