Recenze herní konzole Nintendo Entertainment System

Rozlišení: maximálně SD 240p
Úložiště: herní NES cartridge
Hry: herní cartridge až 32 kB
Ovládání: 2x drátový gamepad
Internet: bez online připojení
Výrobce: 1985 - 1995 Nintendo

Japonské společnosti Nintendo se podařilo vyvinout úspěšnou videoherní konzoli NES, která dokáže konkurovat oblíbeným arkádovým automatům (Radar Scope, Galaxian, Donkey Kong) v běžném domácím prostředí...

• použitelný herní ovladač
  • kvalitní a povedené hry
  • rychlé načítání videoher
  • hry pobaví celou rodinu

• nespolehlivost u cartridgí
  • výrazně dražší novější hry
  • spíše menší herní knihovna
  • horší ergonomie ovladače
  • nevzhledné a robustní tělo

Videoherní konzole Nintendo Entertainment System (na evropském a americkém trhu známá pod zkratkou NES) v Japonsku vydaná pod názvem Nintendo Family Computer (zkráceně jen Famicom) je velmi úspěšný herní systém, na kterém si po připojení k vašemu televizoru zahrajete velké množství populárních videoher dostupných na snadno vyměnitelných herních cartridgích. Přímo ve svém obývacím pokoji si jednoduše užijete i některé oblíbené herní tituly, které můžete znát ze zábavných videoherních automatů jako např. Donkey Kong, Galaga, Gradius, Ghosts'n Goblins, Contra, 1942, Robocop a některé další. Další informace o domácí konzoli Nintendo Entertainment System zjistíte po přečtení celé recenze...

Proč vybrat herní konzoli Nintendo Entertainment System

Oproti původní japonské verzi Famicom nabízí evropská konzole Nintendo NES poměrně nudné šedé tělo ve tvaru kvádru s výraznou velikostí 256 x 203 x 89 mm o váze 2,3 kg. Na přední straně herní konzole naleznete dvojici konektorů určených pro herní ovladače a nezbytný zapínací spínač doplněný o resetovací tlačítko. Podstatnou část přední strany pak zabírají nevýrazná dvířka, do kterých se po odklopení vkládají herní cartridge s jednotlivými videohrami. Z boční strany máte k dispozici 2 cinch výstupy pro obraz i zvuk, které na zadní straně doplňuje klasický anténní výstup a napájecí konektor.

Recenze herní konzole na TV Nintendo Entertainment SystemNajít nejnižší cenu

Domácí videoherní systém Nintendo Entertainment System se dodává společně s drátovým herním ovladačem, na kterém budete ovládat všechny dostupné videohry. Hranatý gamepad vychází z herního zařízení Nintendo Game & Watch a nabízí osvědčené rozložení základních ovládacích prvků, kde levou rukou ovládáte směrová tlačítka na D-Padu a pravou rukou mačkáte dvě akční tlačítka. Drátový NES controller dále obsahuje také dvojici doplňkových spínačů s označením Select a Start, které zpravidla slouží ke spuštění, pozastavení nebo pro základní nastavení právě hrané hry. I přes hranatý tvar se na herním ovladači hrají jednotlivé videohry podstatně lépe a především výrazně přesněji, než na klasickém joysticku.

Technické parametry herní konzole Nintendo NES

Recenze herní konzole k televizi Nintendo Entertainment SystemNajít nejnižší cenu

Přímo uvnitř robustního domácího herního systému Nintendo Entertainment System pracuje 8bitový procesor Ricoh 2A07 s jádrem MOS Technology 6502 na frekvenci 1,66 MHz, který doplňuje speciální PPU (Picture Processing Unit) video procesor pro práci s 2D sprity o taktu 5,37 MHz s vlastními 2 KB video RAM. Hardwarovou výbavu stolní konzole NES dále doplňují 2 KB pracovní paměti RAM. Jako ROM paměť slouží samotné herní cartridge, kterou mohou mít maximální kapacitu 32 kB. K ukládání rozehraných herních pozic slouží paměť SRAM umístěná v herních cartridgích, kterou udržuje vestavěná baterie.

Než se rozhodnete pro Nintendo NES zkontrolujte hodnocení

• dostatečný HW výkon pro plynulé hraní zábavných 2D videoher
  • spolehlivý drátový ovladač pro přesné hraní před TV obrazovkou
  • řada fantastických herních titulů nabízející inovativní hratelnost
  • nabídka exkluzivních her, které si na jiné platformě nezahrajete
  • podpora dodatečného příslušenství (joysticky, pistole, rukavice)
  • bleskové načítání her a herních pozic bez zbytečného zdržování

• při častém vkládání a vyjímání cartridgí dochází k opotřebovávání
  • omezení vyplývající ze značně omezené kapacity herních cartridgí
  • oproti japonské verzi má konzole robustní a nevzhledný design
  • výrazně drahé videohry (především novinky), včetně příslušenství
  • po delší době hraní mohou z hranatého ovladače začít bolet ruce
  • regionální omezení, kdy EU konzole nespustí hry z jiných regionů
  • oproti konkurenčním konzolím má výrazně menší herní knihovnu

Všechny videohry pro herní konzoli Nintendo NES jsou dostupné na poměrně rozměrných herních cartridgích, které se zasunují do domácí konzole. K dispozici máte nejen celou řadu povedených her známých z jiných herních systémů, ale především i zajímavou nabídku jedinečných a exkluzivních NES herních titulů. Mezi nejlepší a nejzajímavější NES hry patří Super Mario Bros. 3, The Legend of Zelda, Metroid, Excitebike, Iceclimber, Donkey Kong, Kid Icarus, Castlevania III: Dracula's Curse, Final Fantasy, Metal Gear, Galaga, Contra, Life Force, Batman, Bionic Commando, DuckTales, Ninja Gaiden, Mega Man 2, Teenage Mutant Ninja Turtles III: The Manhattan Project, River City Ransom, Adventure Island II, Dragon Quest 3 a mnohé další zábavné NES videohry.

Nejlepší hry na herní konzoli Nintendo Entertainment System

Vedle klasického singleplayeru si maximální herní zábavu s touto videoherní konzolí užijete i během hraní ve dvou hráčích v lokálním multiplayeru, kdy u jedné televizní obrazovky využijete osvědčené kooperativní či kompetitivní hraní. Ke hraní potřebujete pouze druhý herní ovladač, stejně naladěného kamaráda a oblíbenou videohru s podporou pro hraní dvou hráčů, se kterou posunete herní zážitek na mnohem vyšší úroveň.

• Nintendo NES porovnejte nejnižší ceny a recenze na Heureka.cz
  • Nintendo NES ověřte aktuální dostupnost v e-shopu Alza.cz
  • Nintendo NES vyberte starší herní zařízení v bazaru Aukro.cz

Japonské společnosti Nintendo se podařilo vyvinout úspěšnou videoherní konzoli NES, která dokáže konkurovat známým arkádovým automatům (Galaxian, Radar Scope, Donkey Kong...) v běžném domácím prostředí. S ohledem na přísnou kontrolu vydávaných her ze strany Nintenda (Nintendo Seal of Quality) najdete pro herní konzoli velkou řadu kvalitních a vysoce zábavných videoher. Možnosti zábavného herního systému Nintendo Entertainment System můžete rozšířit i dokoupením speciálního světelného ovladače NES Zapper ve tvaru pistole, se kterým u vybraných videoher (Duck Hunt, Wild Gunman, Hogans Alley atd.) budete zaměřovat a střílet na obrazovku TV jako se skutečnou pistolí.

Jednoduše srovnejte Nintendo Entertainment System s dalšími herními konzolemi

Herní konzole Nintendo Entertainment System

Nintendo NES