Recenze herní konzole Nintendo GameCube

Rozlišení: maximálně SD 480p
Úložiště: paměťové karty 8 MB
Hry: dostupné na DVD discích
Ovládání: 4x drátový gamepad
Internet: jen přes LAN adaptér
Výrobce: 2001 - 2007 Nintendo

Nová herní platforma Nintendo GameCube přináší novou úroveň zábavy na TV obrazovky, kterou zajišťuje bohatá herní knihovna celé řady atraktivních her, kde je největší výhodou exkluzivní nabídka herních titulů...

• miniaturní herní systém
  • povedený herní gamepad
  • hry pobaví celou rodinu
  • bezdrátové příslušenství

• hraní pouze v SD rozlišení
  • krátký kabel od gamepadu
  • LAN výhradně přes adaptér
  • výrazně drahé novější hry
  • nepřehraje CD / DVD média

Nová herní konzole Nintendo GameCube (dříve oznámená pod názvem Dolphin) je prvním herním zařízením v nabídce Nintenda, které nepoužívá klasické cartridge, ale moderní optické disky. Na malé GameCube optické disky ve formátu miniDVD se vejde 2x více dat než na klasická CD média. Oproti dřívějším herním cartridgím tak mohou nové videohry obsahovat pořádnou porci dat v podobě lepších textur, videa nebo hudby. U nové herní konzole můžete samozřejmě opět počítat s bohatou nabídkou rozmanitých a exkluzivních her (Mario, Zelda, Metroid atd.), které spolehlivě zabaví celou rodinu. Více informací o nejnovější herní konzoli Nintendo GameCube zjistíte po přečtení celé recenze...

Proč vybrat herní konzoli Nintendo GameCube

Na první pohled poměrně malé až téměř roztomilé tělo herní konzole Nintendo GameCube o rozměrech 150 x 161 x 110 mm s váhou 2,4 kg velmi snadno umístíte kdekoliv vedle TV. Herní kostka od Nintenda s opravdu líbivý designem rozhodně nebude dělat ostudu v žádném obývacím či dětském pokoji. Na vrchní straně herní konzole nepřehlédnete otevírající dvířka pro vkládání herních disků, které doplňuje i trojice tlačítek pro otevření krytu miniDVD, reset přístroje a zapnutí / vypnutí konzole. Na přední straně rozhodně nepřehlédnete hned 4 porty pro herní ovladače, které dále doplňuje i dvojice slotů pro paměťové karty. Na zadní straně pod výrazným držákem pro snadné přenášení máte plně k dispozici analogový výstup na TV včetně konektoru pro síťový napáječ. Samotná herní konzole je dostupná v několika různých barevných variacích, kde máte na výběr nejen fialovou, ale zároveň i stříbrnou, černou, bílou, oranžovou, červenou nebo modrou barvu.

Recenze herní konzole na TV Nintendo GameCubeNajít nejnižší cenu

Součástí herního systému Nintendo GameCube je drátový herní ovladač s oblíbenou vibrační odezvou, který už na první pohled zaujme svým netradičním tvarem. Na dobře ergonomickém herním ovladači najdete klasický směrový D-Pad, sadu akčních tlačítek a dvě analogové páčky, které doplňují zadní spínače. Nevýhodou herního ovladače je pak poměrně krátký kabel a uživatelé s výrazně větší rukou mohou po delší době hraní cítit jisté nepohodlí. Alternativně lze k herní konzoli GameCube dokoupit speciální bezdrátový ovladač Wavebird, kde se k napájení používají klasické tužkové baterie, který je vhodný do větších rukou.

Technické parametry herní konzole Nintendo GameCube

Recenze herní konzole k televizi Nintendo GameCubeNajít nejnižší cenu

Po hardwarové stránce je nejnovější herní konzole Nintendo GameCube vybavena 32bitovým PowerPC procesorem Gekko od IBM na frekvenci 486 MHz s GPU ATI Flipper o taktu 162 MHz s vlastní pamětí 1T-SRAM s kapacitou 3 MB. Vlastní systém využívá 24 MB operační paměti na frekvenci 324 MHz a 16 MB vyrovnávací paměť. Dostupný hardwarový výkon herní konzole spolehlivě postačí pro pohodlné hraní moderních her v SD kvalitě 480p, který zajišťuje AV výstup (3x Cinch) na televizor. Pro ukládání herních pozic se používají speciální paměťové karty, které pracují na bázi bloků, abyste při dalším hraní nemuseli začínat stále od začátku.

Společnost Nintendo v roce 2006 vydala nástupce herní konzole GameCube v podobě inovovaného modelu Nintendo Wii, který přináší celou řadu vylepšení.

Moderní herní konzole ve tvaru kostky Nintendo GameCube navíc ve spodní části ukrývá dva sériové a jeden paralelní port pro dodatečné příslušenství, které najdete přímo pod krytkami. Herní konzoli tak můžete do budoucna rozšířit nejen o klasický modem, ale i síťový adaptér pro online hraní. Zajímavým příslušenstvím je bezesporu Game Boy Player, do kterého vložíte herní cartridge z přenosné konzole Game Boy či GBA a oblíbené hry budete hrát přímo na velké obrazovce vašeho televizoru.

Než se rozhodnete pro Nintendo GameCube zkontrolujte hodnocení

• dostatečný výkon pro rychlé načítání a spouštění videoher včetně řady efektů
  • kvalitní a ergonomický herní ovladač s dostatkem ovládacích prvků a vibracemi
  • roztomile miniaturní herní systém v podobě kostky, který snadno umístíte u TV
  • rozsáhlá nabídka exkluzivních her, které si na jiném herním systému nezahrajete
  • podpora dalších herních příslušenství např. v podobě bezdrátového gamepadu
  • nabídka multiplatformních herních titulů známých z ostatních herních platforem
  • s dostupným rozšířením možnost hraní GameBoy a GBA her na obrazovce TV

• dodávaný herní ovladač GameCube nemusí být příliš pohodlný pro velké ruce
  • výrazně drahé videohry (zejména novinky), a to včetně herního příslušenství
  • největší slabinou jinak povedeného herního ovladače je zbytečně krátký kabel
  • většina her neumožňuje ukládání či nahrávání herních pozic z druhého portu
  • herní konzole neumožňuje přehrávání filmových DVD či hudebních CD médií
  • nevyužitý potenciál pro rozšiřující periférie v podobě modemu a LAN rozhraní
  • slabší knihovna videoher třetích stran v porovnání s nejbližší herní konkurencí
  • nutnost konzoli GameCube rozšířit o samostatně dostupnou paměťovou kartu

Hry pro herní konzoli Nintendo GameCube jsou dostupné na optických discích ve formátu miniDVD. Vedle známých her z jiných herních platforem naleznete na GameCube celou řadu exkluzivních titulů, které si na konkurenčním herním systému nikdy nezahrajete. Mezi nejlepší a nejvyhledávanější videohry pro GameCube patří Resident Evil Zero, Luigi's Mansion, The Legend Of Zelda: Wind Waker, Metal Gear Solid: Twin Snakes, Metroid Prime, Super Monkey Ball, Wave Race: Blue Storm, Resident Evil 3: Nemesis, The Legend of Zelda: Twilight Princess, Super Smash Bros. Melee, Animal Crossing, Super Mario Sunshine, Soul Calibur 2, Viewtiful Joe, Ikaruga, Pikmin, Beyond Good & Evil a řada dalších zábavných her.

Nejlepší hry na herní konzoli Nintendo GameCube

Vedle klasického singleplayeru si maximální herní zábavu s herní konzolí užijete během hraní ve dvou hráčích v lokálním multiplayeru, kdy u jedné televizní obrazovky rozdělené ve split screenu využijete osvědčené kooperativní či kompetitivní hraní. K provozu potřebujete pouze druhý herní ovladač, stejně naladěného kamaráda a oblíbenou videohru s podporou pro hraní dvou hráčů, se kterou posunete herní zážitek na mnohem vyšší úroveň.

• Nintendo GameCube porovnejte nejnižší ceny a recenze na Heureka.cz
  • Nintendo GameCube ověřte aktuální dostupnost v e-shopu Alza.cz
  • Nintendo GameCube vyberte starší herní zařízení v bazaru Aukro.cz

Nová herní platforma Nintendo GameCube přináší novou úroveň zábavy na vaše televizní obrazovky, kterou zajišťuje bohatá herní knihovna celé řady atraktivních videoher. Největší výhodou herní konzole od Nintenda je ovšem nabídka vysoce zábavných exkluzivních herních titulů, které si na konkurenčních herních systémech běžně nikdy nezahrajete. Nicméně s ohledem na povedený PlayStation 2 a nejnovější Xbox teprve čas ukáže, která z herních platforem je právě tou nejlepší volbou pro konzolové hráče, ale rozhodně už dnes je zcela jasné, že se při hraní s GameCube rozhodně nudit nebudete.

Jednoduše srovnejte Nintendo GameCube s dalšími domácími herními konzolemi

Herní konzole Nintendo GameCube

Nintendo GameCube