Recenze herní konzole Sony PlayStation

Rozlišení: maximálně SD 480p
Úložiště: paměťové karty 1 MB
Hry: dostupné na CD nosičích
Ovládání: 2x drátový gamepad
Internet: bez online připojení
Výrobce: 1994 - 2000 Sony

Sony naskočila už do rozjetého vlaku s řadou herních konzolí a se svým úplně novým herním systémem PlayStation dokázala přesto překvapivě zabodovat a ukázala budoucí směr domácích videoher, kde najdete obrovskou herní knihovnu...

• opravdu povedené 3D hry
  • rozsáhlá knihovna videoher
  • pohodlný gamepad do ruky
  • snadné a rychlé ovládání
  • přehrávání hudebních CD

• nutno dokoupit paměťovku
  • výrazně drahé nové videohry
  • omezení videoher na regiony
  • vyšší cena PSX příslušenství
  • velmi dlouhé loadovací časy

S ohledem na stáří se toto zboží nemusí nacházet v nabídce e-shopů, prozkoumejte aktuální seznam herních konzolí PlayStation, které jsou dostupné na trhu.

Společnost Sony, která se zabývá zejména výrobou běžné elektroniky (Walkman, MiniDisc...) rozšířila svoje portfolio o herní zařízení. Její první herní konzole PlayStation (zkráceně PSX) i přes značné problémy při výrobě, kdy se ji nevydařila spolupráce s firmou Nintendo i nadále pokračovala ve vlastním vývoji a výsledek rozhodně stojí za to. Nejnovější herní systém Sony PlayStation je díky pokročilému procesoru s vysokým výpočetním výkonem, vestavěnou CD-ROM a současnou nabídkou špičkových videoher více než důstojným konkurentem pro herní konzole SEGA Saturn, Nintendo 64, Atari Jaguar nebo 3DO. Podrobnější informace o nejnovější herní konzoli Sony PlayStation (PSX) zjistíte po přečtení celé recenze...

Proč vybrat herní konzoli Sony PlayStation

Design domácí konzole Sony PlayStation s nízkým profilem v poměrně nenápadném šedém provedení výrazně dominuje samotná CD-ROM mechanika a sada základních tlačítek k zapnutí herního systému, resetu a otevírání dvířek pro vložení CD média. Z přední strany PSX najdete důležité porty pro 2 herní ovladače a nezbytné paměťové karty, které slouží pro ukládání herních pozic. Na zadní straně herního zařízení využijete AV a S-Video výstup pro připojení televizoru, sériový a paralelní port společně s konektorem pro běžný síťový kabel. S ohledem na poměrně malé rozměry 275 x 190 x 64 mm pak herní konzoli opravdu snadno umístíte kdekoliv vedle dostatečně velkého televizoru.

Recenze herní konzole na TV Sony PlayStation 1Najít nejnižší cenu

V základním balení herní konzole Sony PSX najdete přibalen povedený drátový herní ovladač, na kterém budete ovládat všechny PlayStation hry. Poměrně pohodlný herní ovladač je běžně vybaven směrovými tlačítky (D-Pad) a sadou akčních tlačítek, které překvapivě nejsou již označeny tradičními písmeny nebo číslicemi, ale základními geometrickými tvary (čtverec, trojúhelník, kruh a kříž), které dále doprovází i samostatná tlačítka pro start a volbu. Kromě toho je herní ovladač vybaven zadními tlačítky, které se pohodlně ovládají ukazováčky a prostředníčky. Samotná herní konzole PlayStation je připravena pro zapojení dvou herních ovladačů, které využijete pro zábavné hraní ve dvou hráčích u jedné TV obrazovky.

Technické parametry herní konzole Sony PSX

Recenze herní konzole k televizi Sony PlayStation 1Najít nejnižší cenu

Díky špičkové HW výbavě je herní konzole Sony PlayStation připravena především na moderní hry se složitým 3D grafickým zpracováním. Uvnitř nenápadné herní konzole PSX pracuje 32bitový procesor s RISC architekturou na frekvenci 33 MHz s operační pamětí 2 MB, které doplňuje i výkonná grafická jednotka s podporou 3D texturování a stínování s vlastní pamětí o velikosti 1 MB. Moderní herní konzole PSX je pak vybavena dvourychlostní CD-ROM mechanikou s vlastní vyrovnávací pamětí, kam se vkládají jednotlivá CD s hrami, které potom mohou využívat vysokou kapacitu těchto atraktivních médií oproti proprietárním cartridgím.

Vyzkoušejte možnosti herního systému Sony PSX včetně řady vybraných videoher v retro konzoli PlayStation Classic, kde si užijete bohatou zábavu nostalgie.

Po zvukové stránce je nejnovější herní konzole Sony PlayStation vybavena zcela samostatným 16bitovým zvukovým čipem s podporou až 24 zvukových kanálů. Při hraní videoher na herní konzoli PSX se ovšem neobejdete bez samostatně dostupné paměťové karty (memory card) s kapacitou 1 MB, na kterou se následně ukládají všechny herní postupy z rozehrané hry, abyste při dalším hraní už nemuseli začínat stále od začátku.

Než se rozhodnete pro Sony PlayStation zkontrolujte hodnocení

• moderní herní konzole s vysokým HW výkonem pro atraktivní 3D hry
  • bohatá knihovna mnoha oblíbených a exkluzivních PSX herních titulů
  • v základním balení najdete povedený a ergonomický drátový ovladač
  • nabídka multiplatformních herních titulů známých z jiných platforem
  • velmi jednoduché a zároveň opravdu rychlé ovládání herní konzole
  • herní konzoli PSX můžete zároveň využít pro přehrávání hudby na CD

• herní konzole PlayStation v první revizi mohou trpět na přehřívání
  • výrazně drahé videohry (zejména novinky), a to včetně příslušenství
  • při hraní některých videoher musíte počítat s delšími načítacími časy
  • nutnost konzoli rozšířit o samostatně dostupnou paměťovou kartu
  • v evropské herní konzoli PSX nemusí fungovat hry z jiných regionů

Největší přínos herní konzole PSX pramení z široké nabídky videoher, které mohou nabízet velmi atraktivní trojrozměrné zpracování. Do herního zařízení PlayStation stačí vložit CD médium s hrou a během okamžiku budete hrát celou řadu rozmanitých videoher. Mezi nejlepší a nejvyhledávanější videohry pro PSX patří Metal Gear Solid, Castlevania: Symphony Of The Night, Resident Evil, Tony Hawk’s Pro Skater, Silent Hill, Final Fantasy, Tekken, Spyro the Dragon, Gran Turismo, Crash Bandicoot, PaRappa The Rapper, WipEout, Medal of Honor, Street Fighter, Oddworld: Abe's Oddysee, Vagrant Story, Tomb Raider, Time Crisis, Legacy of Kain, Ridge Racer, Tenchu, Soul Blade, Syphon Filter a celá řada dalších velmi zábavných her.

Nejlepší hry na herní konzoli PlayStation

Vedle klasického singleplayeru si maximální herní zábavu s herní konzolí užijete během hraní ve dvou hráčích v lokálním multiplayeru, kdy u jedné televizní obrazovky rozdělené ve split screenu využijete osvědčené kooperativní či kompetitivní hraní. K provozu potřebujete pouze druhý herní ovladač, stejně naladěného kamaráda a oblíbenou videohru s podporou pro hraní dvou hráčů, se kterou posunete herní zážitek na mnohem vyšší úroveň.

• Sony PlayStation porovnejte nejnižší ceny a recenze na Heureka.cz
  • Sony PlayStation ověřte aktuální dostupnost v e-shopu Alza.cz
  • Sony PlayStation vyberte starší herní zařízení v bazaru Aukro.cz

Japonská společnost Sony naskočila do rozjetého vlaku s nabídkou herních konzolí a svou zcela novou herní platformou PlayStation překvapivě zabodovala a ukázala budoucí směr domácích videoher. Už nyní máte v nabídce obrovskou herní knihovnu vysoce zábavných a atraktivních 3D her, které v řadě případů výrazně překonávají velmi osvědčené konkurenční systémy. S ohledem na připravované herní tituly určené pro PlayStation se evidentně máme na co těšit. PSX ovšem není pouhá herní konzole na hraní zábavných 3D videoher, protože její vestavěnou CD-ROM mechaniku lze také využívat ke spolehlivému přehrávání hudebních CD nosičů s vaší oblíbenou muzikou.

Jednoduše srovnejte Sony PlayStation s dalšími domácími herními konzolemi

Herní konzole Sony PlayStation 1

Sony PlayStation (PSX)